Sabtu, 24 September 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

Buat masa ini kami akan berkongsi resipi diproses tuna yang dimasak dengan herba dan rempah ratus yang lazat supaya ia akan menghasilkan nikmat. Adalah tuna perap rica-rica bahawa resipi akan diedarkan pada ketika ini. Seperti apa palang pintu itu bagaimana untuk membuat tuna perap Resep Ikan Tongkol Rica-Rica yang lazat? Marilah kita rujuk kepada resipi berikut. Jangan lupa untuk menyediakan hidangan ini dengan sayur-sayuran segar dan bawang goreng yang mendahului untuk membuatnya lebih lazat.

Perkara pertama yang perlu dilakukan dengan membersihkan tuna lebih awal. Ia adalah penting bahawa anda lakukan, terutamanya mengingati terdapat beberapa bahagian di tuna kami perlu membuang dan membersihkan kerana bahagian ini tidak seharusnya diambil. Well, bahagian atas tuna yang akan kami sisa merupakan sebahagian daripada perut ikan. Silap mata tersebut, mengambil sebilah pisau dan menggunakannya untuk memisahkan perut ikan Paus itu.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Selepas perut ikan berpecah terbuka dan berjaya, sila gunakan Resep Ikan Tongkol Rica-Rica tangan untuk membuang benda yg ada ikan. Pastikan jika anda sedang mengalih benda yg ada dalam ini perlahan-lahan dan untuk membersihkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar